sabato 3 marzo 2012

Color Palette Challenge

Here we are, a little bit late, but at last I managed to finish the binding (thank you Leyla and Annie for the course!), right now "Country Lane Tablerunner" is in the washing machine (to get rid of the washable markers, hopefully) and then it will take residence on my kitchen table!
With this project I killed two birds with a stone: the Color Palette Challenge of February (here the beautiful works of talented quilters all around the world AND the color choices for March) and a project from volume one of Quilter's Academy... I love the books of Harriet Hargrave, have I already said she's my "Quilter's of the Year 2012"? She's a very talented writer, her words are very inspiring!
So here there's my work for the Color Palette Challenge of February:

Eccoci, un po' in ritardo, ma alla fine sono riuscita a finire il bordino (grazie Leyla e Annie per il corso a Cervia!), proprio adesso "Country Lane" è in lavatrice (auspicabilmente per togliere i segni dei pennarelli lavabili usati per la quiltatura) e poi finirà sopra il mio tavolo in cucina!
Con questo progetto ho preso 2 piccioni con una fava: il Color Palette Challenge di Febbraio (qui potete vedere i lavori di bravissime quilters intorno al mondo E i colori per la sfida di marzo) e un progetto dal primo volume di "Quilter's Academy"... Adoro i libri di Harriet Hargrave, ho già detto che è la mia "Quilter dell'anno 2012"? È davvero piena di talento e le sue parole ispirano a lavorare di più e meglio!
Bando alle ciance! Ecco il mio lavoro per la Color Palette Challenge di febbraio:

Thank you very much Judy for hosting and thank you very much Vicky for the challenge you provide every month: it is so interesting to prove my hand with colors I'm not confortable with /I don't mix usually!

UPDATE! Top washed... waiting for a good sun-drying (in Italy we're not so used to machine-dryer, you know...):

AGGIORNAMENTO: top lavato e in attesa di asciugarsi:


And this is the Color Palette Challenge of March:

Grazie Judy per ospitare questa sfida e grazie Vicky per i colori che scegli ogni mese: è così interessante provare la propria mano con colori con i quali non sono molto "amica" o che non mescolo solitamente!
E questa è la scelta per marzo:
What do you think? They're very bold for my usual taste, I'm a "forest-girl", if my stash says something about my color preference. Well, I think this month challenge will be interesting!

Cosa ne pensate? Sono molto vivaci per i miei gusti, sono una "ragazza della foresta", almeno a giudicare dalle stoffe che tengo in armadio. Bene, penso che la sfida di questo mese sarà davvero interessante!

(Micaela, spero davvero che tu legga il mio blog... sappi che è una fatica scrivere tutto due volte in due lingue diverse e che lo faccio per te :) )

4 commenti:

Vicki @ DottyJane ha detto...

Very pretty! I agree that March's challenge will be interesting!

Janine ha detto...

I think your table runner is beautiful. I love the way this challenge gets us all using 'out of our comfort zone' colours:)

Sharon-IN ha detto...

Very nice piece work!

Vicki W ha detto...

Very pretty! Good luck with the March challenge.